Czym jest antropocen i dlaczego stanowi on przedmiot zainteresowań pedagogiki?
Co ta koncepcja oznacza dla praktyki edukacyjnej? Czy żyjemy już w epoce postantropocentrycznej?
Co uzasadnia projekt pedagogiki nieantropocentrycznej?
To tylko niektóre pytania, które postawimy w inaugurującym działalność Wirtualnego Uniwersytetu Pedagogicznego spotkaniu w Akademickim Zaciszu – przestrzeni spotkań, która stawianiu pytań służy, zgodnie z zasadą, że pytania są ważniejsze, niż odpowiedzi.
Rozważając tę kwestię warto sięgnąć do bogatej literatury z tego zakresu. Przede wszystkim
do książki Ewy Bińczyk „Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu” (WN PWN, Warszawa 2018).
Warto również zapoznać się z wybranymi opracowaniami dotyczącymi antropocenu i jego związków z pedagogiką. Oto kilka z nich:
- https://dzikiezycie.pl/archiwum/2023/marzec-2023/antropocen-epoka-geochronologiczna-czy-tylko-krotkie-zdarzenie-jak-geolodzy-decyduja-o-losach-swiata
- https://dzikiezycie.pl/archiwum/2023/marzec-2023/antropocen-epoka-geochronologiczna-czy-tylko-krotkie-zdarzenie-jak-geolodzy-decyduja-o-losach-swiata
- https://ksiegarnia.pwn.pl/Antropocen,991781992,p.html