Jak zmieniała się polska pedagogika w trakcie ostatnich sześćdziesięciu lat?
Czy ewolucję polskiej pedagogiki da się opisać terminami: ortodoksja – heterodoksja – heterogeniczność?
Jaki jest status pedagogiki jako nauki? Czy jest ona nauką teoretyczną, teoretyczno-praktyczną czy praktyczną?
Czy edukację (stanowiącą przedmiot pedagogiki) da się przekrojowo analizować stosując dekaedr (inaczej dziesięciościan) opracowany przez Profesora Zbigniewa Kwiecińskiego w latach 80-tych XX wieku? Na ile ówczesna propozycja pozostaje dziś aktualna?
W latach 90-tych ubiegłego wieku Profesor Z. Kwieciński pytał: I cóż po pedagogu w zbójeckich czasach? W jakich czasach przyszło nam żyć współcześnie? Co w tych czasach może pedagog?
To tylko niektóre pytania, które pojawią się w trakcie rozmowy z Profesorem Zbigniewem Kwiecińskim w Akademickim Zaciszu, które stanowi aulę Wirtualnego Uniwersytetu Pedagogicznego.